Sunday, April 28, 2013

Assalamualaikum wbt my cutest blogger..cowie laa lme xpost..skg bz atek..tuisyen ptg mlm huuhuuu...mlm pon da start ada tuisyen..letih siokkk..xde mse nk rht asa nya huuhuu..kcian kan kitew? =(
Xthu nk post mnde dlm ni..nk post apa eaaa? Emmmmmm...nk cite mlm ktew psl someone special in my life to me huuhuu..tp xtau la bgi dy,sy ni ptim ag x utk dy..nevermind la huuhuu..Mlm mpi psl dy..sy mcg gn dy yg indah2 je tp xthu sy mc apa ngn dy..yg sy thu sy dpt asa bhagia ble mcg gn dy huuhuu..nk sgt jd cm dlu..dpt luangkn masa sama2..mcg sma2..mcg ari2,tiap saat,tiap detik..nk sgt jd cmtu kmbli tp mngkin da xkn jdi gtu kn awk? awk pn bz,sy pon bz sk huuuuhuu.. ='(
Xpela lau kte ada jdoh..kte jmpe ag ye awk..bye2 awk..i wanna go to night class..bye2 my friends..

Monday, April 01, 2013

saya dah xberdaya awk ='(

Assalamualaikum wbt my sweet blogger..lme nya xupdate citer dlm ni,mklum la bz kn di kata kn heeeee..
ok3 skg kte prgi ke tajuk utama kte utk ptg ni eaa..emmm..sbnr2 nya sy rinduu sgt3 kt awk tau,sy nk mcg awk,nk kecek2 gn awk dlm tpon,tp sy xmau gnggu awk..nmpk cm sy pon da xptim dlm hdup awk kn? ='(
sejujurnya sy rinduu sgt3 kt awk..rinduu sgt3 kt awk,,skg awk da brubah,da xcm dlu mse kte mula2 couple,awk sweet sgt,sy ingt awk bkn cm laki2 lain tu sy trima awk n sy sdia luahkn cnta sy trhadap awk sekian lama sy pdm..tp sy slh mncintai awk..awk da xprlukn sy ag kn? emmmmm,,sy arp awk baik2 sahaja,jge la hti awk utk sy slgi awk mmpu tp ble awk da xmampu utk jge hti awk utk sy..awk bgi la hti awk utk se2org yg awk btul3 syg dy ye..skg hbngn kte ni sy psrah pda ALLAH je,,sy da xmampu utk trusskn awk ='(

Emmmm..emotional btl wi update pt ni kn,bkn apa luahan hti seorg yg sudah perit utk bercinta lagi..k la da nk mgrb ni..dadadada.. =')

Tuesday, March 19, 2013

khas buat kaum ADAM ni..baca elok2 eaa 20 perkara yg membuatkn wanita BENCI LELAKI


1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.
2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN
Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

Saturday, March 09, 2013

Subhannallah Rinduunya kat dia ='(

Assalamualaikum...Peace yoy!! Ngeeee..
Emm arini 9/3/2013 kn..ptg ni tbe2 je asa winduu kt teddy bear y ni..nk study pon xlh fokus asa..da la esk exam daaa..xskenya la ad exam huuhuu..Emmmmmmm..nk mcg dy tp xse gnggu dy,dy pon tgh bz gn test dy,kcian uk dy nk study huuuhuuu..phtu nk mcg dy tp tkt dy fed up je gn kitew nim ari2 nk mcg huuhuuu.. :'(
Lau kitew sygkn se2org tu msti la nk mcg gn org yg kitew syg ari2 kn tp kne thn jela asa winduuu ni kt dy..kitew tnguu dy mcg jela,lau dy mcg kite hti kite msti jdi brbnga2,plik kn,npe jdi cmtu eaa? sblm2 ni kite xasa tu lak,emm mnkin sbb kite bru ag kot gn dy..kite xthu la nt lau kite da lme gn dy,hti kite blh ke asa brbnga2 ag lau dy mcg kite..kite xthu la hti kite ni lh brthn xgn dy..smoga hti kite xbrubah kt dy..AMIN..!!! kite syggg dy sgt3,xthu la knp cptnya kite asa syg kt dy tp kite xlh ag btul10000 syg kt dy sbb kite da xnk jdi cm dlu2..pedihhh sgt hti ni,asa cm nk trcbut je dlu skitnya huuuuhuuu..ALLAH je thu btapa skitnya asa mse tu..kite tkt jdi nyakit BARAH HATI je lau ari2 asa skit hti huuuhuuu..blh bwk maut tu nykit tu huuhuu..
Okla nk g gsok bju dluuu ni..mlm nk smbg study huuhuuu.dpt luahkn prsaan kite dlm blog jela huuhuu..
Assalamualaikum tayam..!! =')

Thursday, February 28, 2013

Assalamualaikum n slmt mlm my blog =')
Hai la labu npe la mlm ni asa ngntok tramat sgt ehh? urmmm..tdi mse kol 8 lbh da trtdo phtu kol 10 ingt lh ke se2org tu trus bgn n phtu trus tgk tpon,tgk2 ada mcg dy,gmbra nya asa kn,cpt2 bls tkt dy tnggu lme da..mlm ni mcg kjp je kol 11 da stop da,dy lth,nk tdo kcian dy,xpela esk msh ada lgi kn =)
Phtu mlm ni jgk tbe2 je asa sdh phtu tbe2 kuar mutiara dri mata..ajaib kn tetibe je lh kuar mutiara dri mata mlm ni huuhuuu..emmmm..da la xlh nk tdo da ni,xgntok da huuhuu..puah2 btl la so kte lyn la blog n twitter n youtube jela mlm ni..tp ttp bosan ugk,kn bez lau lh bkk fb..i miss u sooooooo much my fb ='(
Lau bkk slalu tkt jd lalai je,da la thn ni spm jd sbr jela lps spm kte bkk ye,fb tnggu sy tau heeee...
k la nk lyn twitter n youtube dlu ni dadadadada.. 

Thursday, February 21, 2013

smile ^_^

Assalamualaikum n slmt mlm kekwn2,,mlm ni sy nk share bnda ni,hope u all enjoy yay huuhuu..
Cinta yg dibina bkn cnta kosong tpi cnta yg mempunyai pngertian yg luhur n hnya dpt dirasakan dgn jiwa yg brsih yg sntisa mncri Tuhan.. =)
MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH..
Subhanallah aku mncintain mu..
Subhanallah ak menyanyangi mu dri timur ke barat selalu di hatiku..
Cintai kekurangan ku melebihi dripda kelebihan ku..
Cintai kelemahan ku melebihi dripda kekuatan ku..
Cintai keburukan ku melebihi dripda kecntikan ku..
Cintai kekhilafan ku melebihi dripda kesempurnaan ku..
Ya Allah jika ak jtuh cnta,cintakn lh ak pda se2org yg mlabuhkn cintanya pada-MU agr brtmbh kekuatan ku  utk mncintai-MU..
Ar-Rahman ,jika ak jth hti pda dy,izinkn lh ak mnyentuh hti dy yg htinya tertaut kpda-MU agar tdk trjtuh ak dlm jurang cinta nafsu.. =')
Ya Rabbana jika ak bnr2 mncintai n mnyangi dy jgalah htiku agar tdk brpaling dripada hti-MU..AMIN..!!!!

Sunday, February 17, 2013

saya takot awak =(

Assalamualaikum my sweetheart..
Emmm..mlm ni asa nk update cite je..emmm..nk update apa eaa? huuhuuu..sjjr2 ny sy rndu sgt2 kt org tu,sy xthu la dy rndu ke x kt sy ni,,ari ni da 2 mlm da xbrsme dy n da 2 ari xtgk mke dy,ble la pula blh tgk dy,blh mnja2 gn dy..ya allah rndu nya ko dy,bkpo la rndu sgt2 kt dy,nk nangis waaaaaaaa.. =(
Awk..sy da syg awk sgt3 tau,,awk jgn kcewa kn sy,,jgn wt sy sdh ag awk,,awk....sy da xsnggup hti ni asa skit ag awk huuhuu..awk tlg jge jge hti sy ni baik2 awk,,sy da trlalu n trlmpau syg awk sgt tau..tp awk sy xthu awk msh syg sy seperti dlu ke dop sy ni,,sy arp prsaan awk trhdp sy xbrubah awk...awk sy tkt sgt lau awk sme gn laki lain yg pnh sy knl,,sy tkt awk cmu nk prmainkn sy je..sy tkt ble sy da btl3 syg awk,awk abaikan sy...sy tkt 1ary nt awk akn tnggalkn sy..
SAYA TAKOT AWAK TINGGALKAN SAYA 1HARI NANTI =(

Friday, February 15, 2013

Assalamualaikum awop2 smua..ni nk cter ckit,ptg ni sy sdh sgt3,sebok sbb org tu pak sepupu sy da nk blik kuantan..sdh nya sy..nt lau sy skit xde spe da nk jge sy,nk tgk2 sy,xde spe da nk mnje2 gn sy..sy xde da la tmpt nk luah prsaan huuhuuu..xde da la org nk pjuk sy ble sy kne mrh ngn tokmi sy,awk da blik sne..sedihnya sy..sdh sgt3..da la mlm ni nk htr dy xlh kne jge tok kt umh,tnggal la sy sorg2 kt umh ni gn tok sy tu..sy nk htr awk kt stesen bas kt kota bharu,sy nk tgk awk buat kli trakhir =<
Xpela lau ada jodoh kte jpe ag eaa awk,awk jge diri elok2 tau,jgn nkl2 awk..tayam dyerrrr..!!!!!

Wednesday, February 13, 2013

♥ Awak Dan Saya ♥

Assalamualaikum wbt my cute blog =>
Lme nya xupdate cite sy kt cni,miss sy x? kua3..
Emm..emmm..nk cite pe eaa? xde nk cite pe r he3..ni thah ada cite nk cite ni,cite ni mmg best bgi thah n thah trmat bruntung tau,rugi tau lau xbce cite thah ni heeeee..
emmm..thn ni sy ada se2org yg sgt syg n ambk brt sal sy..brtuah sy kn sbb slama ni sy msh trcri2 siapa la org yg dpt ikhlas syg sy n ambk brt sal sy..awk sy arp awk btl2 ikhlas dgn sy bkn nk prmainkn sy ye huuuhuhuu..first time ada lelaki yg jge sy mse sy sakit..citenya brmula bgini..mse 10.02.2013..kisah ni wktu mlm tau,sy sakit prut yg tramat sgt hnya tuhan je thu sakit sy asa cmne,,phtu ada hmba allah ni dy tlg sy..dy buat air utk sy,,air tea pns tnpa gula ye,pahit tu derrr huuhuuu..first time ada org jge sy,trharu sy tau awk..trima ksh awk ye..emmm,mngkin bgi korang xsweet mne cite sy tp bgi sy sweet sgt..trima ksh ye 
♥ MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH ♥ 

^_^ my sweet friends ^_^

Sunday, April 28, 2013

Posted by kisah hidup ku.. at 28.4.13 2 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt my cutest blogger..cowie laa lme xpost..skg bz atek..tuisyen ptg mlm huuhuuu...mlm pon da start ada tuisyen..letih siokkk..xde mse nk rht asa nya huuhuu..kcian kan kitew? =(
Xthu nk post mnde dlm ni..nk post apa eaaa? Emmmmmm...nk cite mlm ktew psl someone special in my life to me huuhuu..tp xtau la bgi dy,sy ni ptim ag x utk dy..nevermind la huuhuu..Mlm mpi psl dy..sy mcg gn dy yg indah2 je tp xthu sy mc apa ngn dy..yg sy thu sy dpt asa bhagia ble mcg gn dy huuhuu..nk sgt jd cm dlu..dpt luangkn masa sama2..mcg sma2..mcg ari2,tiap saat,tiap detik..nk sgt jd cmtu kmbli tp mngkin da xkn jdi gtu kn awk? awk pn bz,sy pon bz sk huuuuhuu.. ='(
Xpela lau kte ada jdoh..kte jmpe ag ye awk..bye2 awk..i wanna go to night class..bye2 my friends..

Monday, April 01, 2013

saya dah xberdaya awk ='(

Posted by kisah hidup ku.. at 1.4.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt my sweet blogger..lme nya xupdate citer dlm ni,mklum la bz kn di kata kn heeeee..
ok3 skg kte prgi ke tajuk utama kte utk ptg ni eaa..emmm..sbnr2 nya sy rinduu sgt3 kt awk tau,sy nk mcg awk,nk kecek2 gn awk dlm tpon,tp sy xmau gnggu awk..nmpk cm sy pon da xptim dlm hdup awk kn? ='(
sejujurnya sy rinduu sgt3 kt awk..rinduu sgt3 kt awk,,skg awk da brubah,da xcm dlu mse kte mula2 couple,awk sweet sgt,sy ingt awk bkn cm laki2 lain tu sy trima awk n sy sdia luahkn cnta sy trhadap awk sekian lama sy pdm..tp sy slh mncintai awk..awk da xprlukn sy ag kn? emmmmm,,sy arp awk baik2 sahaja,jge la hti awk utk sy slgi awk mmpu tp ble awk da xmampu utk jge hti awk utk sy..awk bgi la hti awk utk se2org yg awk btul3 syg dy ye..skg hbngn kte ni sy psrah pda ALLAH je,,sy da xmampu utk trusskn awk ='(

Emmmm..emotional btl wi update pt ni kn,bkn apa luahan hti seorg yg sudah perit utk bercinta lagi..k la da nk mgrb ni..dadadada.. =')

Tuesday, March 19, 2013

khas buat kaum ADAM ni..baca elok2 eaa 20 perkara yg membuatkn wanita BENCI LELAKI

Posted by kisah hidup ku.. at 19.3.13 0 comments Links to this post

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.
2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN
Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

Saturday, March 09, 2013

Subhannallah Rinduunya kat dia ='(

Posted by kisah hidup ku.. at 9.3.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum...Peace yoy!! Ngeeee..
Emm arini 9/3/2013 kn..ptg ni tbe2 je asa winduu kt teddy bear y ni..nk study pon xlh fokus asa..da la esk exam daaa..xskenya la ad exam huuhuu..Emmmmmmm..nk mcg dy tp xse gnggu dy,dy pon tgh bz gn test dy,kcian uk dy nk study huuuhuuu..phtu nk mcg dy tp tkt dy fed up je gn kitew nim ari2 nk mcg huuhuuu.. :'(
Lau kitew sygkn se2org tu msti la nk mcg gn org yg kitew syg ari2 kn tp kne thn jela asa winduuu ni kt dy..kitew tnguu dy mcg jela,lau dy mcg kite hti kite msti jdi brbnga2,plik kn,npe jdi cmtu eaa? sblm2 ni kite xasa tu lak,emm mnkin sbb kite bru ag kot gn dy..kite xthu la nt lau kite da lme gn dy,hti kite blh ke asa brbnga2 ag lau dy mcg kite..kite xthu la hti kite ni lh brthn xgn dy..smoga hti kite xbrubah kt dy..AMIN..!!! kite syggg dy sgt3,xthu la knp cptnya kite asa syg kt dy tp kite xlh ag btul10000 syg kt dy sbb kite da xnk jdi cm dlu2..pedihhh sgt hti ni,asa cm nk trcbut je dlu skitnya huuuuhuuu..ALLAH je thu btapa skitnya asa mse tu..kite tkt jdi nyakit BARAH HATI je lau ari2 asa skit hti huuuhuuu..blh bwk maut tu nykit tu huuhuu..
Okla nk g gsok bju dluuu ni..mlm nk smbg study huuhuuu.dpt luahkn prsaan kite dlm blog jela huuhuu..
Assalamualaikum tayam..!! =')

Thursday, February 28, 2013

Posted by kisah hidup ku.. at 28.2.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum n slmt mlm my blog =')
Hai la labu npe la mlm ni asa ngntok tramat sgt ehh? urmmm..tdi mse kol 8 lbh da trtdo phtu kol 10 ingt lh ke se2org tu trus bgn n phtu trus tgk tpon,tgk2 ada mcg dy,gmbra nya asa kn,cpt2 bls tkt dy tnggu lme da..mlm ni mcg kjp je kol 11 da stop da,dy lth,nk tdo kcian dy,xpela esk msh ada lgi kn =)
Phtu mlm ni jgk tbe2 je asa sdh phtu tbe2 kuar mutiara dri mata..ajaib kn tetibe je lh kuar mutiara dri mata mlm ni huuhuuu..emmmm..da la xlh nk tdo da ni,xgntok da huuhuu..puah2 btl la so kte lyn la blog n twitter n youtube jela mlm ni..tp ttp bosan ugk,kn bez lau lh bkk fb..i miss u sooooooo much my fb ='(
Lau bkk slalu tkt jd lalai je,da la thn ni spm jd sbr jela lps spm kte bkk ye,fb tnggu sy tau heeee...
k la nk lyn twitter n youtube dlu ni dadadadada.. 

Thursday, February 21, 2013

smile ^_^

Posted by kisah hidup ku.. at 21.2.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum n slmt mlm kekwn2,,mlm ni sy nk share bnda ni,hope u all enjoy yay huuhuu..
Cinta yg dibina bkn cnta kosong tpi cnta yg mempunyai pngertian yg luhur n hnya dpt dirasakan dgn jiwa yg brsih yg sntisa mncri Tuhan.. =)
MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH..
Subhanallah aku mncintain mu..
Subhanallah ak menyanyangi mu dri timur ke barat selalu di hatiku..
Cintai kekurangan ku melebihi dripda kelebihan ku..
Cintai kelemahan ku melebihi dripda kekuatan ku..
Cintai keburukan ku melebihi dripda kecntikan ku..
Cintai kekhilafan ku melebihi dripda kesempurnaan ku..
Ya Allah jika ak jtuh cnta,cintakn lh ak pda se2org yg mlabuhkn cintanya pada-MU agr brtmbh kekuatan ku  utk mncintai-MU..
Ar-Rahman ,jika ak jth hti pda dy,izinkn lh ak mnyentuh hti dy yg htinya tertaut kpda-MU agar tdk trjtuh ak dlm jurang cinta nafsu.. =')
Ya Rabbana jika ak bnr2 mncintai n mnyangi dy jgalah htiku agar tdk brpaling dripada hti-MU..AMIN..!!!!

Sunday, February 17, 2013

saya takot awak =(

Posted by kisah hidup ku.. at 17.2.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum my sweetheart..
Emmm..mlm ni asa nk update cite je..emmm..nk update apa eaa? huuhuuu..sjjr2 ny sy rndu sgt2 kt org tu,sy xthu la dy rndu ke x kt sy ni,,ari ni da 2 mlm da xbrsme dy n da 2 ari xtgk mke dy,ble la pula blh tgk dy,blh mnja2 gn dy..ya allah rndu nya ko dy,bkpo la rndu sgt2 kt dy,nk nangis waaaaaaaa.. =(
Awk..sy da syg awk sgt3 tau,,awk jgn kcewa kn sy,,jgn wt sy sdh ag awk,,awk....sy da xsnggup hti ni asa skit ag awk huuhuu..awk tlg jge jge hti sy ni baik2 awk,,sy da trlalu n trlmpau syg awk sgt tau..tp awk sy xthu awk msh syg sy seperti dlu ke dop sy ni,,sy arp prsaan awk trhdp sy xbrubah awk...awk sy tkt sgt lau awk sme gn laki lain yg pnh sy knl,,sy tkt awk cmu nk prmainkn sy je..sy tkt ble sy da btl3 syg awk,awk abaikan sy...sy tkt 1ary nt awk akn tnggalkn sy..
SAYA TAKOT AWAK TINGGALKAN SAYA 1HARI NANTI =(

Friday, February 15, 2013

Posted by kisah hidup ku.. at 15.2.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum awop2 smua..ni nk cter ckit,ptg ni sy sdh sgt3,sebok sbb org tu pak sepupu sy da nk blik kuantan..sdh nya sy..nt lau sy skit xde spe da nk jge sy,nk tgk2 sy,xde spe da nk mnje2 gn sy..sy xde da la tmpt nk luah prsaan huuhuuu..xde da la org nk pjuk sy ble sy kne mrh ngn tokmi sy,awk da blik sne..sedihnya sy..sdh sgt3..da la mlm ni nk htr dy xlh kne jge tok kt umh,tnggal la sy sorg2 kt umh ni gn tok sy tu..sy nk htr awk kt stesen bas kt kota bharu,sy nk tgk awk buat kli trakhir =<
Xpela lau ada jodoh kte jpe ag eaa awk,awk jge diri elok2 tau,jgn nkl2 awk..tayam dyerrrr..!!!!!

Wednesday, February 13, 2013

♥ Awak Dan Saya ♥

Posted by kisah hidup ku.. at 13.2.13 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt my cute blog =>
Lme nya xupdate cite sy kt cni,miss sy x? kua3..
Emm..emmm..nk cite pe eaa? xde nk cite pe r he3..ni thah ada cite nk cite ni,cite ni mmg best bgi thah n thah trmat bruntung tau,rugi tau lau xbce cite thah ni heeeee..
emmm..thn ni sy ada se2org yg sgt syg n ambk brt sal sy..brtuah sy kn sbb slama ni sy msh trcri2 siapa la org yg dpt ikhlas syg sy n ambk brt sal sy..awk sy arp awk btl2 ikhlas dgn sy bkn nk prmainkn sy ye huuuhuhuu..first time ada lelaki yg jge sy mse sy sakit..citenya brmula bgini..mse 10.02.2013..kisah ni wktu mlm tau,sy sakit prut yg tramat sgt hnya tuhan je thu sakit sy asa cmne,,phtu ada hmba allah ni dy tlg sy..dy buat air utk sy,,air tea pns tnpa gula ye,pahit tu derrr huuhuuu..first time ada org jge sy,trharu sy tau awk..trima ksh awk ye..emmm,mngkin bgi korang xsweet mne cite sy tp bgi sy sweet sgt..trima ksh ye 
♥ MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH ♥ 
Open Cbox