Monday, December 10, 2012

Klu ada ✆ missed calls or ✉ messages dri sy e2 tndny sy rndukn awk. Klu xde, e2 maknanya sy 2gu awk utk rndukn sya tpi awk msti xrndu n ingat sy kan..?? xapa la sy redha je awk..awk ada bnyk bnda lgi yg prlu ingt dripda sy btl2 x awk..?? xpe sy fhm,always fhm awk => smoga prcutian awk thn ni wt awk hepi n tng ye cyggg huuu   :') 


▬ Smlm adlh Sjrh ▬ 
▬ Hri ni adlh Knyataan ▬ 
▬ Esk adlh Impian ▬ 
☻♥ ☻
/♥\./█\
.||. .||

be Happy and Smile Always dear..


smoga kkl hngga ke akhir hyt kita,,Amin!! 

Tuesday, November 20, 2012

Ayat-Ayat Jiwang.. Pergggghh..!!!



1. Dari mana datangnya cinta? dari SMS turun ke hati .. Blush

2. Andai kau dapat melihat hatiku ..Andai saja kau dapat membaca fikiranku... Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu, Menghiasi hari-hariku... Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku... Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I

4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri! dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS..faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut.. Big Grin
ditahan sakit... dilepas malu... dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun.. aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau..

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau..
1..
2..
3....
4..
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku...
Tekan lagi kalau masih rindu�..
Lagi...
Lagi...
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu...
Aku juga sedang merinduim.. BlushHeart

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatiku.. ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan? Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu..

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit.. bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan.. Ini adalah cinta tanpa syarat.. Aku begitu menyintaimu...

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu..

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas... Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu... Heart

23. Jika mencintaimu satu kesalahan.. biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu..Sleepy

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu... Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu... kerana kaulah nyawaku.. Angel

26. Jika cinta itu dicukai.. aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,

Tuesday, November 13, 2012

sedih nyaaa,waaaaa :(


Thursday, November 01, 2012

Assalamualaikum wbt n selamat pagi buta semua nya he3..
Tihah Tak Leh tido mlm ni uh,xthu bkpe huk3..
Ni Baru ciap mkn telur msk sparuh,yammi3,lpr mlm ni he3..
Ni tihah nk share bnda ni..
Bace eaa.. =)

Setia 
Jujur 
Ambil berat 
Menutup aurat 
Solat cukup waktu 
Sentiasa Share Kedit ☑ 
Sentiasa Text Messege 
Pandai Baca Al-Quran 
Memahami Isi Hati Kekasih 
Pandai Jaga Perasaan Kekasih 
Sentiasa Mempuyai Waktu Untuk Kekasih 
Sentiasa Mengingati Tarikh2 Penting Dalam Perhubungan 

 indahya hdup dpat BF/GF mcam ni..


Assalamualaikum wbt n very good nitez awop2 semua nya..
Mlm ni t-hah nk kongsi 1 mnde ni..
Baca lelok eaa.. =)

RINDU..
Tak semestinya suka..
SUKA..
Tak semestinya sayang..
SAYANG..
Tak semestinya cinta..
CINTA..
Tak semestinya bersatu..
JODOH ITU RAHSIA ALLAH

Wednesday, October 31, 2012

♥ Just For You Dear ♥

Assalamualaikum n very good evening !
Peacee Yo(!) ^_^v
hello..hello..sawadikap.!!!
Ary ni tihah nk share dgn korang hope korang enjoy yaa :)
1+1=2 mata mnunggu..
12+12=24 jam aku fikirkn ttg kamoo..
3+4=7 ary aku merinduimu..
11+1=12 bln trsbut nme kamoo di fikiranku..
1+0=1 hti kcikku brdoa agar kamoo tdk mlupakan ku.. 
I LOVE YOU SO MUCH MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH


Thursday, October 25, 2012



.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


 

Sharing is caring :)

Kita Hanya Merancang Allah Menetukan Segalanya



Hari berganti hari..bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun..takdir Allah menentukan segalanya…pertemuan mereka seakan-akan dirancang untuk menamatkan segala penantian dulu..untuk menghentikan kesemua janji-janji palsu…saat sang lelaki berjalan sendirian matanya terpana pada seorang wanita yang pernah dulu bertakhta di hatinya..dan mungkinkah kasih itu akan bertaut kembali…digagahkan jua untuk bersapa..dengan si DIA..

LELAKI : Assamualaikum..awak..x sangka yer kita dapat jumpa..di tempat mula2 kita berkenalan dulu?

WANITA : Waalaikumsalam..erm..ye..

LELAKI : Awak kenapa saya dah xdapat hubungi awak? Awak marahkan saya ker?

WANITA : Taklah..Cuma saya nak cuba tenangkan fikiran jer..

LELAKI : Oh..begitu..jom kita singgah ke gerai makanan..boleh kita berbual lama sikit..

WANITA : EH…xperlah..saya ada hal nie..kalau dekat sini pun xper kita berbual yer..

LELAKI : Erm..yela…awak dah makin cantik yer sekarang…dah makin putih..dulu putih jugak tapi bolehla..(sengaja sang lelaki berjenaka untuk melihat manis senyumannya…)

WANITA : Xderla saya biasa-biasa jer..semuanya anugerah Tuhan..

LELAKI : Awak…saya dah ada kerjaya sekarang nie..dan duit saya dah cukup tau untuk kotakan janji kita dulu…dulu awak cakap laksanakan tanggungjawab saya dulukan..saya rasa semua hampir selesai tapi untuk diri saya jer belum..awak..saya dah nekad nak sunting awak..

Terdiam sang wanita tak mampu berkata apa2..saat itu berlinangan airmata hiba..wajah tunduk duka pandangan seakan gelita..permintaan dulu menusuk di jiwa..

LELAKI : Awak…kenapa awak tiba2 macam sedih jer??? Awak tak suka dengan lamaran saya ker? Awak saya dah bersedia untuk menjadi imam awak..saya dah bersedia untuk bergelar suami kepda awak? Awak….kenapa nie??

WANITA : Erm….awak…sekarang kerja apa yer? Awak tinggal di mana sekarang  ( bicara sang wanita sekadar mengubah tajuk kata)

LELAKI : Awak….kenapa tak jawab soalan saya nie? Awak dah berkahwin ker? Awak mungkir janji kita…

WANITA : X…awak..saya tak berkahwin lagi…saya setia tunggu awak…tapi………………

LELAKI : Tapi apa awak??? Tapi sayang..kehadiran kekasih lama mu…(lagu cinta tiga segi..hehehe)

WANITA : Tapi….tapi..saya akan bergelar tunangan orang…

Kata-kata bisa menusuk jiwa seorang lelaki yang berhati waja…air mata di tahan…agar segala duka dapat disimpan…

LELAKI : awak sampai hati awak….awak..saya nanti janji awak dulu..saya tunaikan permintaan awak dulu…tapi kenapa saya terima semua ini dari awak..awak…saya selalu berdoa agar satu hari nanti dapat bertemu awak..dan saya akan terus lamar awak..tapi…awak tahu permintaan saya untuk bertemu awak Tuhan tunaikan..tapi untuk lamar awak..saya xdapat laksanakan..

WANITA : Awak maafkan saya…saya terpaksa ikut kata keluarga..saya xmampu nak halang ini semua..saya xkuat awak..saya xtega untuk luka kan hati ayah dan bonda..

LELAKI : Tapi awak tega lukakan hati saya…awak dah patahkan hati saya…

WANITA : awak..masih ramai wanita di luar sana mengharap kasih dan cinta awak..awak jangan tunggu saya lagi yer..(kata-kata seakan terpaksa untuk membuang segala memori duka)

LELAKI : Awak..mudahnya..awak cakap yer..awak…saya tunggu awak..saya doa untuk kita..tapi kenapa…erm..


WANITA : awak..awak bukan jodoh saya lagi..awak tahukan saya akan jadi tunangan orang..awak..saya xmampu lagi nak halang semua ini…saya xmampu lagi nak pertahan janji kita..saya insan lemah..awak..awak..izinkan saya pergi menjauh dari awak yer..

LELAKI : kenapa awak??? Kenapa sampai macam nie…saya xdaya nak terima semua ini lagi..bertahun saya tanam impian..tapi akhirnya ia berkubur bersama hati saya yang bungkam..saya pasrah awak..saya tahu..jodoh saya bukan awak..tapi saya xboleh tipu hati dan perasaan ini..awak..sampaikan salam saya yer,,kepada bakal tunang dan suami awak..saya xkan mengharap lagi..saya hanya mampu titipkan doa bahagia untuk awak dan dia…the end…..

Harapan yang dulu cerah kini kembali punah..janji dulu dilafaz kini sudah terkubur layu dan kaku..hati sang lelaki sebak menahan hiba saat insane yang dicinta punya pilihan keluarga..biarlah dia bahagia..biarlah dia ceria..walau hati penuh derita dan sengsara..tapi sang lelaki percaya..pada janji yang maha Esa yang pasti benarnya…


Siapalah Diriku Ini Padamu


Siapalah aku untuk memiliki senyumannya
Siapalah aku untuk merasai rasa nya
Biarlah disimpan dalam jiwa
Bukan tidak terdaya tetapi tak tega menjadi kaca
Biasan indah ada padanya
Tetapi tidak untukku
Dia sudah punya cermin untuk dilihat
Dia sudah punya kayu untuk dipahat

Gelodak rasa ini meronta
Tapi hati masih dapat memujuk diri
Bersabarlah
Biarkanlah
Kerana rahsia itu tidak mampu disingkap oleh manusia
Rahsia itu hanya ada pada nun di atas sana

Ceritakan pada DIA
Adukan pada DIA
Pasti kau akan ketemu ketenangannya
Risau itu panahan syaitan
Buang ia jauh dari lautan
Moga akan hadir untukmu sebuah kebahagiaan
Sabarlah dalam bersabar

Bersyukurlah Dengan Apa Kita Miliki Sekarang




Suatu kisah tentang persahabatan, tentang percintaan dan tentang erti kasih dan sayang..seorang murid bertanya kepada mualimnya tentang erti yang indah itu..

“Cikgu, bagaimana kita hendak memilh seseorang yang paling baik untuk kita sayang?”

“Owh..kalau awak nak tahu.. ikut apa yang saya cakapkan nie ye?”

“Baiklah cikgu.”

“Wahai anak muridku, pergilah kamu ke padang sekolah, kemudian berjalanlah kamu di atas rumput di padang itu dan perhatikan rumput yang paling cantik dan kau pilihlah ia dan jangan sesekali dikau menoleh ke belakang lagi walau pun sekali. Selepas itu kamu petik rumput yang paling cantik itu dan bawa ia kepada saya.”

“Baiklah cikgu.”

Apabila murid itu kembali ke kelas, tiada satu pun rumput yang berada di tangannya. Maka gurunya itu pun bertanya.

“Wahai anak muridku, di manakah rumput yang cikgu suruh kamu petik tadi?”

“Erm..tadi semasa saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak rumput yang cantik tetapi cikgu kata petik rumput yang paling cantik dan saya pun terus berjalan mencari rumput yang paling cantik itu tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi, sampai di hujung padang saya masih tidak memetik rumput itu. Mungkin ada rumput yang paling cantik semasa saya berjalan tadi tapi cikgu kata jangan sesekali menoleh ke belakang maka, tiadalah rumput yang saya petik.”

“Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang dan kita cintai, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita mesti hargai orang yang ada di hadapan kita dengan sebaik-baiknya. Janganlah sesekali kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap sudah berlaku dan biarkan cerita dahulu tumpukan pada cerita sekarang. Dan semoga yang berlalu itu tidak berulang. Wahai muridku, sayangilah orang yang menyayangi kita, hargailah orang yang menghargai kita dan cintailah orang yang mencintai kita. Jangan sesekali dikau memilih dalam mengikat tali persahabatan. Untuk mencari kawan yang baik yang senantiasa menyayangimu, dikau harus menjadi baik!”

Moga cerita ini menjadi pengiktibaran buat kita. Redhalah dengan apa yang diberikannya. Seandainya kita sentiasa mencari yang terlampau sempurna pasti kita tidak akan menjumpainya. Kita menjadi pelengkap untuk kesempurnanannya dan dia juga menjadi pelengkap kita. Semailah erti kesetiaan. Jika mahukan dia setia kita juga harus setia. Jika mahukan dia menjadi solehah kita juga mestilah menjadi soleh dan jika hendakkan dia punya akhlak yang baik kita juga harus sentiasa punya sifat yang terdidik.

Jagalah anugerah yang diberikan itu. Jangan sesekali kita pinta anugerah yang lain. Kerana ia tidak sama! Yang berlalu biarkan ia berlalu jangan sesekali diratapi. Jadikan pengajaran untuk bermuhasabah dengan diri. Jadikan pedoman untuk memberi persiapan pada diri.

Thursday, October 18, 2012

Pertunangan Tanpa Disedari

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?
Jawapan
Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.
Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."
"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.
Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.
Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.
Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki  meminang perempuan?
Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?
Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.
Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?
Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.
Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.
Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.

Bertunang Tanpa Ibu Bapa

Tuesday, June 05, 2012

Tak Perlu Bersedih Lagi Wahai Syg ku (HATI)

‎"j0d0h e2 rhsia ALLAH"

-skuat mne kite stie :D

-shebat mne kite mrancng =3
-slama mne kite mnunggu :/
-skeras mne kite brsabar O:)
-sjjur mne kite mnuggu kkasih kite 3:)
jika ALLAH S.W.T TDAK mnulis jodoh kite brsame kkasih kite,,kite ttap tdak akn brsamenye~~
♥ ♥ ♥ 

Wednesday, May 30, 2012

Berserah kepada Mu Ya Allah..

  • slps wktu asar ~~ Badan dia akn mngeletar dan apabila se2org e2 trus memikirkn ttg kmatian,bdn nya   tdk akn mngeletar lagi
  • slps wktu asar~~ Paras pusat se2org e2 akn brasa berdenyut...
  • 40hri sblm kmatian~~ Daun akn jtuh paras bahu se2org e2..
  • 7hri sblm kmtian~~Se2org e2 mkn dgn brselera sdgkn sblm nya mkn tdk bgitu selera..
  • 3 hri sblm kmtian~~ mke nya akn berubah

sesungguh nya hidup dan mati ku hanya ku berserah kepada MU  YA ALLAH...sesungguhnya kau yg MAHA MENGETAHUI segala galanya.. 

Sunday, May 27, 2012

Kau Ditakdirkan Utk Ku~~Vel..

Wowowow!!! first time bce novel dlm cuti,best ugk bce novel ni ble kte mndalami ayt2 dlm novel 2,heeeee..gila xgila nk prabis sebuah novel ambk mse 3 hri,org lain shri pn da hbis,mklum la BUDAK BARU BELAJAR BACA NOVEL,heh3..Best nya hidup ni lau mcm dlm NOVEL kn..happy ending je..ph2,cinta slps berkahwin msti bhagia kn..hti pn xprlu di skiti lgi kn?? HATI sy jnji yg ni yg last,lau xde jdoh dgn dia,sy akn jaga HATI supaya tdk d skiti lgi..2 jnji sy HATI..kte tnggu ble mse da tbe HATI bru terbuka ye..sy syg HATI ^_^

Wednesday, April 11, 2012

(。◕‿◕。) just for you (。◕‿◕。)


Buat insan yg mengerti dan di sygi...
hargailah HATI ini kerana ia terlalu BEERTI...
hargailah RASA ini kerana ia terlalu cepat TERASA..
hargailah SEMUA yg ada kerana sekali ia TERLUKA sukar..
utk DICANTUMKAN semula..
peace no war ^_^

Monday, March 26, 2012

(◕ ‿ ◕)✿ RACUN CINTA (◕ ‿ ◕✿)

cinta e2 mmg buta..tetapi bila kte thu apa e2 cinta,smuanya mnjdi indah...cinta e2 mmg indah pde dasar ny tetapi pda zahir ny cinta e2 adalah racun...!!!
RACUN...!!!! 
terbhagi kpda dua iaitu cinta yg racun tetapi ada pnawar nya...yg ke-2 racun yg tiada pnawar...
apakah e2 RACUN CINTA..???
racun cinta adlh racun yg tiada ubtnya..contoh nya sy rndu awk..tetapi  klu kte mnghayati cinta itu dgn naluri kte INSYA-ALLAH indah lah cinta e2.. ^_^

^_^ my sweet friends ^_^

Monday, December 10, 2012

Posted by kisah hidup ku.. at 10.12.12 0 comments Links to this post
Klu ada ✆ missed calls or ✉ messages dri sy e2 tndny sy rndukn awk. Klu xde, e2 maknanya sy 2gu awk utk rndukn sya tpi awk msti xrndu n ingat sy kan..?? xapa la sy redha je awk..awk ada bnyk bnda lgi yg prlu ingt dripda sy btl2 x awk..?? xpe sy fhm,always fhm awk => smoga prcutian awk thn ni wt awk hepi n tng ye cyggg huuu   :') 


▬ Smlm adlh Sjrh ▬ 
▬ Hri ni adlh Knyataan ▬ 
▬ Esk adlh Impian ▬ 
☻♥ ☻
/♥\./█\
.||. .||

be Happy and Smile Always dear..


smoga kkl hngga ke akhir hyt kita,,Amin!! 

Tuesday, November 20, 2012

Ayat-Ayat Jiwang.. Pergggghh..!!!

Posted by kisah hidup ku.. at 20.11.12 0 comments Links to this post


1. Dari mana datangnya cinta? dari SMS turun ke hati .. Blush

2. Andai kau dapat melihat hatiku ..Andai saja kau dapat membaca fikiranku... Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu, Menghiasi hari-hariku... Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku... Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I

4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri! dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS..faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut.. Big Grin
ditahan sakit... dilepas malu... dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun.. aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau..

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau..
1..
2..
3....
4..
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku...
Tekan lagi kalau masih rindu�..
Lagi...
Lagi...
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu...
Aku juga sedang merinduim.. BlushHeart

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatiku.. ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan? Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu..

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit.. bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan.. Ini adalah cinta tanpa syarat.. Aku begitu menyintaimu...

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu..

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas... Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu... Heart

23. Jika mencintaimu satu kesalahan.. biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu..Sleepy

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu... Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu... kerana kaulah nyawaku.. Angel

26. Jika cinta itu dicukai.. aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,

Tuesday, November 13, 2012

sedih nyaaa,waaaaa :(

Posted by kisah hidup ku.. at 13.11.12 0 comments Links to this post

Thursday, November 01, 2012

Posted by kisah hidup ku.. at 1.11.12 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt n selamat pagi buta semua nya he3..
Tihah Tak Leh tido mlm ni uh,xthu bkpe huk3..
Ni Baru ciap mkn telur msk sparuh,yammi3,lpr mlm ni he3..
Ni tihah nk share bnda ni..
Bace eaa.. =)

Setia 
Jujur 
Ambil berat 
Menutup aurat 
Solat cukup waktu 
Sentiasa Share Kedit ☑ 
Sentiasa Text Messege 
Pandai Baca Al-Quran 
Memahami Isi Hati Kekasih 
Pandai Jaga Perasaan Kekasih 
Sentiasa Mempuyai Waktu Untuk Kekasih 
Sentiasa Mengingati Tarikh2 Penting Dalam Perhubungan 

 indahya hdup dpat BF/GF mcam ni..


Posted by kisah hidup ku.. at 1.11.12 0 comments Links to this post
Assalamualaikum wbt n very good nitez awop2 semua nya..
Mlm ni t-hah nk kongsi 1 mnde ni..
Baca lelok eaa.. =)

RINDU..
Tak semestinya suka..
SUKA..
Tak semestinya sayang..
SAYANG..
Tak semestinya cinta..
CINTA..
Tak semestinya bersatu..
JODOH ITU RAHSIA ALLAH

Wednesday, October 31, 2012

♥ Just For You Dear ♥

Posted by kisah hidup ku.. at 31.10.12 0 comments Links to this post
Assalamualaikum n very good evening !
Peacee Yo(!) ^_^v
hello..hello..sawadikap.!!!
Ary ni tihah nk share dgn korang hope korang enjoy yaa :)
1+1=2 mata mnunggu..
12+12=24 jam aku fikirkn ttg kamoo..
3+4=7 ary aku merinduimu..
11+1=12 bln trsbut nme kamoo di fikiranku..
1+0=1 hti kcikku brdoa agar kamoo tdk mlupakan ku.. 
I LOVE YOU SO MUCH MOHAMED SYARUL EYZZAD BIN SALLEH


Thursday, October 25, 2012

Posted by kisah hidup ku.. at 25.10.12 0 comments Links to this post


.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


 

Sharing is caring :)

Kita Hanya Merancang Allah Menetukan Segalanya

Posted by kisah hidup ku.. at 25.10.12 0 comments Links to this post


Hari berganti hari..bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun..takdir Allah menentukan segalanya…pertemuan mereka seakan-akan dirancang untuk menamatkan segala penantian dulu..untuk menghentikan kesemua janji-janji palsu…saat sang lelaki berjalan sendirian matanya terpana pada seorang wanita yang pernah dulu bertakhta di hatinya..dan mungkinkah kasih itu akan bertaut kembali…digagahkan jua untuk bersapa..dengan si DIA..

LELAKI : Assamualaikum..awak..x sangka yer kita dapat jumpa..di tempat mula2 kita berkenalan dulu?

WANITA : Waalaikumsalam..erm..ye..

LELAKI : Awak kenapa saya dah xdapat hubungi awak? Awak marahkan saya ker?

WANITA : Taklah..Cuma saya nak cuba tenangkan fikiran jer..

LELAKI : Oh..begitu..jom kita singgah ke gerai makanan..boleh kita berbual lama sikit..

WANITA : EH…xperlah..saya ada hal nie..kalau dekat sini pun xper kita berbual yer..

LELAKI : Erm..yela…awak dah makin cantik yer sekarang…dah makin putih..dulu putih jugak tapi bolehla..(sengaja sang lelaki berjenaka untuk melihat manis senyumannya…)

WANITA : Xderla saya biasa-biasa jer..semuanya anugerah Tuhan..

LELAKI : Awak…saya dah ada kerjaya sekarang nie..dan duit saya dah cukup tau untuk kotakan janji kita dulu…dulu awak cakap laksanakan tanggungjawab saya dulukan..saya rasa semua hampir selesai tapi untuk diri saya jer belum..awak..saya dah nekad nak sunting awak..

Terdiam sang wanita tak mampu berkata apa2..saat itu berlinangan airmata hiba..wajah tunduk duka pandangan seakan gelita..permintaan dulu menusuk di jiwa..

LELAKI : Awak…kenapa awak tiba2 macam sedih jer??? Awak tak suka dengan lamaran saya ker? Awak saya dah bersedia untuk menjadi imam awak..saya dah bersedia untuk bergelar suami kepda awak? Awak….kenapa nie??

WANITA : Erm….awak…sekarang kerja apa yer? Awak tinggal di mana sekarang  ( bicara sang wanita sekadar mengubah tajuk kata)

LELAKI : Awak….kenapa tak jawab soalan saya nie? Awak dah berkahwin ker? Awak mungkir janji kita…

WANITA : X…awak..saya tak berkahwin lagi…saya setia tunggu awak…tapi………………

LELAKI : Tapi apa awak??? Tapi sayang..kehadiran kekasih lama mu…(lagu cinta tiga segi..hehehe)

WANITA : Tapi….tapi..saya akan bergelar tunangan orang…

Kata-kata bisa menusuk jiwa seorang lelaki yang berhati waja…air mata di tahan…agar segala duka dapat disimpan…

LELAKI : awak sampai hati awak….awak..saya nanti janji awak dulu..saya tunaikan permintaan awak dulu…tapi kenapa saya terima semua ini dari awak..awak…saya selalu berdoa agar satu hari nanti dapat bertemu awak..dan saya akan terus lamar awak..tapi…awak tahu permintaan saya untuk bertemu awak Tuhan tunaikan..tapi untuk lamar awak..saya xdapat laksanakan..

WANITA : Awak maafkan saya…saya terpaksa ikut kata keluarga..saya xmampu nak halang ini semua..saya xkuat awak..saya xtega untuk luka kan hati ayah dan bonda..

LELAKI : Tapi awak tega lukakan hati saya…awak dah patahkan hati saya…

WANITA : awak..masih ramai wanita di luar sana mengharap kasih dan cinta awak..awak jangan tunggu saya lagi yer..(kata-kata seakan terpaksa untuk membuang segala memori duka)

LELAKI : Awak..mudahnya..awak cakap yer..awak…saya tunggu awak..saya doa untuk kita..tapi kenapa…erm..


WANITA : awak..awak bukan jodoh saya lagi..awak tahukan saya akan jadi tunangan orang..awak..saya xmampu lagi nak halang semua ini…saya xmampu lagi nak pertahan janji kita..saya insan lemah..awak..awak..izinkan saya pergi menjauh dari awak yer..

LELAKI : kenapa awak??? Kenapa sampai macam nie…saya xdaya nak terima semua ini lagi..bertahun saya tanam impian..tapi akhirnya ia berkubur bersama hati saya yang bungkam..saya pasrah awak..saya tahu..jodoh saya bukan awak..tapi saya xboleh tipu hati dan perasaan ini..awak..sampaikan salam saya yer,,kepada bakal tunang dan suami awak..saya xkan mengharap lagi..saya hanya mampu titipkan doa bahagia untuk awak dan dia…the end…..

Harapan yang dulu cerah kini kembali punah..janji dulu dilafaz kini sudah terkubur layu dan kaku..hati sang lelaki sebak menahan hiba saat insane yang dicinta punya pilihan keluarga..biarlah dia bahagia..biarlah dia ceria..walau hati penuh derita dan sengsara..tapi sang lelaki percaya..pada janji yang maha Esa yang pasti benarnya…


Siapalah Diriku Ini Padamu

Posted by kisah hidup ku.. at 25.10.12 0 comments Links to this post

Siapalah aku untuk memiliki senyumannya
Siapalah aku untuk merasai rasa nya
Biarlah disimpan dalam jiwa
Bukan tidak terdaya tetapi tak tega menjadi kaca
Biasan indah ada padanya
Tetapi tidak untukku
Dia sudah punya cermin untuk dilihat
Dia sudah punya kayu untuk dipahat

Gelodak rasa ini meronta
Tapi hati masih dapat memujuk diri
Bersabarlah
Biarkanlah
Kerana rahsia itu tidak mampu disingkap oleh manusia
Rahsia itu hanya ada pada nun di atas sana

Ceritakan pada DIA
Adukan pada DIA
Pasti kau akan ketemu ketenangannya
Risau itu panahan syaitan
Buang ia jauh dari lautan
Moga akan hadir untukmu sebuah kebahagiaan
Sabarlah dalam bersabar

Bersyukurlah Dengan Apa Kita Miliki Sekarang

Posted by kisah hidup ku.. at 25.10.12 0 comments Links to this post



Suatu kisah tentang persahabatan, tentang percintaan dan tentang erti kasih dan sayang..seorang murid bertanya kepada mualimnya tentang erti yang indah itu..

“Cikgu, bagaimana kita hendak memilh seseorang yang paling baik untuk kita sayang?”

“Owh..kalau awak nak tahu.. ikut apa yang saya cakapkan nie ye?”

“Baiklah cikgu.”

“Wahai anak muridku, pergilah kamu ke padang sekolah, kemudian berjalanlah kamu di atas rumput di padang itu dan perhatikan rumput yang paling cantik dan kau pilihlah ia dan jangan sesekali dikau menoleh ke belakang lagi walau pun sekali. Selepas itu kamu petik rumput yang paling cantik itu dan bawa ia kepada saya.”

“Baiklah cikgu.”

Apabila murid itu kembali ke kelas, tiada satu pun rumput yang berada di tangannya. Maka gurunya itu pun bertanya.

“Wahai anak muridku, di manakah rumput yang cikgu suruh kamu petik tadi?”

“Erm..tadi semasa saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak rumput yang cantik tetapi cikgu kata petik rumput yang paling cantik dan saya pun terus berjalan mencari rumput yang paling cantik itu tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi, sampai di hujung padang saya masih tidak memetik rumput itu. Mungkin ada rumput yang paling cantik semasa saya berjalan tadi tapi cikgu kata jangan sesekali menoleh ke belakang maka, tiadalah rumput yang saya petik.”

“Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang dan kita cintai, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita mesti hargai orang yang ada di hadapan kita dengan sebaik-baiknya. Janganlah sesekali kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap sudah berlaku dan biarkan cerita dahulu tumpukan pada cerita sekarang. Dan semoga yang berlalu itu tidak berulang. Wahai muridku, sayangilah orang yang menyayangi kita, hargailah orang yang menghargai kita dan cintailah orang yang mencintai kita. Jangan sesekali dikau memilih dalam mengikat tali persahabatan. Untuk mencari kawan yang baik yang senantiasa menyayangimu, dikau harus menjadi baik!”

Moga cerita ini menjadi pengiktibaran buat kita. Redhalah dengan apa yang diberikannya. Seandainya kita sentiasa mencari yang terlampau sempurna pasti kita tidak akan menjumpainya. Kita menjadi pelengkap untuk kesempurnanannya dan dia juga menjadi pelengkap kita. Semailah erti kesetiaan. Jika mahukan dia setia kita juga harus setia. Jika mahukan dia menjadi solehah kita juga mestilah menjadi soleh dan jika hendakkan dia punya akhlak yang baik kita juga harus sentiasa punya sifat yang terdidik.

Jagalah anugerah yang diberikan itu. Jangan sesekali kita pinta anugerah yang lain. Kerana ia tidak sama! Yang berlalu biarkan ia berlalu jangan sesekali diratapi. Jadikan pengajaran untuk bermuhasabah dengan diri. Jadikan pedoman untuk memberi persiapan pada diri.

Thursday, October 18, 2012

Pertunangan Tanpa Disedari

Posted by kisah hidup ku.. at 18.10.12 0 comments Links to this post
Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?
Jawapan
Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.
Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."
"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.
Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.
Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.
Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki  meminang perempuan?
Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?
Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.
Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?
Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.
Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.
Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.

Bertunang Tanpa Ibu Bapa

Posted by kisah hidup ku.. at 18.10.12 0 comments Links to this post

Tuesday, June 05, 2012

Tak Perlu Bersedih Lagi Wahai Syg ku (HATI)

Posted by kisah hidup ku.. at 5.6.12 0 comments Links to this post
‎"j0d0h e2 rhsia ALLAH"

-skuat mne kite stie :D

-shebat mne kite mrancng =3
-slama mne kite mnunggu :/
-skeras mne kite brsabar O:)
-sjjur mne kite mnuggu kkasih kite 3:)
jika ALLAH S.W.T TDAK mnulis jodoh kite brsame kkasih kite,,kite ttap tdak akn brsamenye~~
♥ ♥ ♥ 

Wednesday, May 30, 2012

Berserah kepada Mu Ya Allah..

Posted by kisah hidup ku.. at 30.5.12 0 comments Links to this post
  • slps wktu asar ~~ Badan dia akn mngeletar dan apabila se2org e2 trus memikirkn ttg kmatian,bdn nya   tdk akn mngeletar lagi
  • slps wktu asar~~ Paras pusat se2org e2 akn brasa berdenyut...
  • 40hri sblm kmatian~~ Daun akn jtuh paras bahu se2org e2..
  • 7hri sblm kmtian~~Se2org e2 mkn dgn brselera sdgkn sblm nya mkn tdk bgitu selera..
  • 3 hri sblm kmtian~~ mke nya akn berubah

sesungguh nya hidup dan mati ku hanya ku berserah kepada MU  YA ALLAH...sesungguhnya kau yg MAHA MENGETAHUI segala galanya.. 

Sunday, May 27, 2012

Kau Ditakdirkan Utk Ku~~Vel..

Posted by kisah hidup ku.. at 27.5.12 0 comments
Wowowow!!! first time bce novel dlm cuti,best ugk bce novel ni ble kte mndalami ayt2 dlm novel 2,heeeee..gila xgila nk prabis sebuah novel ambk mse 3 hri,org lain shri pn da hbis,mklum la BUDAK BARU BELAJAR BACA NOVEL,heh3..Best nya hidup ni lau mcm dlm NOVEL kn..happy ending je..ph2,cinta slps berkahwin msti bhagia kn..hti pn xprlu di skiti lgi kn?? HATI sy jnji yg ni yg last,lau xde jdoh dgn dia,sy akn jaga HATI supaya tdk d skiti lgi..2 jnji sy HATI..kte tnggu ble mse da tbe HATI bru terbuka ye..sy syg HATI ^_^

Wednesday, April 11, 2012

(。◕‿◕。) just for you (。◕‿◕。)

Posted by kisah hidup ku.. at 11.4.12 0 comments

Buat insan yg mengerti dan di sygi...
hargailah HATI ini kerana ia terlalu BEERTI...
hargailah RASA ini kerana ia terlalu cepat TERASA..
hargailah SEMUA yg ada kerana sekali ia TERLUKA sukar..
utk DICANTUMKAN semula..
peace no war ^_^

Monday, March 26, 2012

(◕ ‿ ◕)✿ RACUN CINTA (◕ ‿ ◕✿)

Posted by kisah hidup ku.. at 26.3.12 0 comments Links to this post
cinta e2 mmg buta..tetapi bila kte thu apa e2 cinta,smuanya mnjdi indah...cinta e2 mmg indah pde dasar ny tetapi pda zahir ny cinta e2 adalah racun...!!!
RACUN...!!!! 
terbhagi kpda dua iaitu cinta yg racun tetapi ada pnawar nya...yg ke-2 racun yg tiada pnawar...
apakah e2 RACUN CINTA..???
racun cinta adlh racun yg tiada ubtnya..contoh nya sy rndu awk..tetapi  klu kte mnghayati cinta itu dgn naluri kte INSYA-ALLAH indah lah cinta e2.. ^_^
Open Cbox